Hemmakurer!

Yeessss. Jag tänkte jag skulle tipsa om lite olika hemmakurer för lite kroppsvård. ^^


* Scrub med kaffesump! Yes boooxx, det låter helskumt, men är asbra! Nästa gång du är i duschen, dricka ett par koppar kaffe innan & dra sedan med dig sumpen in i duschen! Skrubba in, och tvätta av. Huden blir grymt len & smidig, och till och med mina ben som brukar vara torrare än havrekuddar känns mjuka & lena. Finns även vissa som påstår att det ska hjälpa till att motverka celluliter (?)

* Aspirinmask! Aspirin innehåller acetylsalicylsyra [salicylsyra finns i många hudkrämer & rengöringar, och ska motverka finnar.] Jag tycker det är toppen! Jag har märkt att hyn blir mycket slätare, och även porerna ser ut att dra ihop sig en liten aning. Hur gör man då? Busenkelt!> Krossa några aspirintabletter [finns på apoteket!] och blanda med tex vatten eller honung [vatten blir lite löst, och sitter inte lika bra så jag rekommenderar honung.] Låt sitta i cirka 5 minuter, och skrubba sedan av.

* Sov med inpackning! Jojjomen, det har hjälpt mitt oftast totalt sönderfärgade hår många gånger! Kleta i inpackning [eller balsam, funkar också rätt hyggligt.] Och låt sitta över natten. Dunderkur! ^^

* Olja till naglarna! Jupp, också något som är bra. Varmt vatten med lite olja i. Det stärker naglarna, och dessutom blir man väldigt len & mjuk om händerna. :-]



Jaaa.. Finns ju hur mycket olika "huskurer" som helst, men det här är de som jag har provat & tyckt att de fungerat bra. Har du några egna så är jag tacksam för tips! :-]

Kommentarer
Postat av: Ro_Obin

Själv brukar jag smeta in mig i toblerone, klä av mig naken och övernatta på en hundkennel. Men det hör väl inte hit?

2007-12-04 @ 21:57:06
URL: http://orakadeben.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ooooh, damn that´s hot. I just got to try that! :D

2007-12-05 @ 00:16:12
URL: http://zip.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0