A bit sleepy.

Jag funderar på ett se ett avsnitt till utav One Tree Hill, och därefter försöka sova. Har haft kanonsvårt att somna ett par nätter nu, har dessutom mått lite knas, så det kanske har med det att göra. Hur som helst hoppas jag på att det går bättre att somna om jag håller mig vaken tills jag är mer eller mindre död av trötthet. :D

Annars? Plugget i morgon, men jag har bara 3 lektioner, och idrotten vet jag inte heller om jag ska vara med på. Har som sagt känt mig lite knas fysiskt..

Hm.. Längtar tills i morgon kväll då jag får träffa min darling igen, som jag inte sett på vad som känns som alldeles för länge. :-)

Födelsedag snart också, 20 år.. Jisses, det känns lite creepy måste jag erkänna, haha.

Men nej.. En snabb rök, och sen krypa ner i sängen och mysa med One Tree Hill på TV;n. :-)





Happy birtday to me.

Yess. Jag budade & vann en väska åt mig själv i födelsedagspresent idag. ^^ Den var snygg, rymlig, svart & billig, så jag slog till. :-) Har inte så mycket annat att säga.. Saknar min darling som jobbar eftermiddag (dvs 15:00-00:30, it kind of suxxx a bit..) Tog & snyggade till mig med en omgång silverschampoo & en ansiktsmask & scrub, i brist på annat. Eller.. Fel, jag borde plugga.. Men vafan. ;P

Resten av kvällen kommer jag förmodligen träna lite, plugga kultur & stilhistoria samt blänga på One tree hill. That´s about it.

Justja, väskan! Här kommer bild! ^^

image116

Godis för håret. ^^

Mjo, eller något i den stilen. Köpte en flaska silkesdroppar på Tradera, hittade en inte alltför stor flaska till bra pris så jag slog till på den. Nu får vi hoppas att det funkar åtminstone okey. :-)


Alla Hjärtans Dag.

Överskattad dag, ja. Man ska inte behöva lägga ut en massa pengar, och vara överambitiöst supergullig bara för att det är alla hjärtans dag, man kan vara gullig året runt. Men det vet jag att Fredrik är, och därför var hans spontana & fina gest med frukost på sängen riktigt gulligt. ^^ Inte ens jag kan motstå färska frallor & kaffe till frukost. :-) Frukosten avslutades också med en mumsig liten kaka, med ett hjärta i mitten, haha. <3


Jag lagade mat åt mig & Fredrik idag, Kebabsplit & kroketter serverat med sallad & gurka samt färska champinjoner & lök, och till det kall bearneisesås & vitlöksdressing. Jäklarns vad gott det blev, är mätt som jag vet inte vad just nu. :D Han slapp dessutom göra någonting alls förutom att äta maten, och det tror jag var ganska uppskattat. ^^





> Yrvaken. ^^

 > Mums! (Finns ingen bättre start på morgonen än en kopp med gott kaffe. :D)

Onsdag.

Dagens klädsel:



* Mörkblå bootcutjeans, Gina Tricot (29 spänn på rean! :D)
* Nitbälte med kedjor.
* Svart huvtröja.
* (Ej på bild:) - Svarta Getta Grip kängor, 10-håls & svart fodrad munkjacka.

Lite halvslappt sådär, skööönt. ^^




Nje, min mor är inte direkt världens bästa fotograf, tifniss. ^^

Jag bjuder på en dagens..

Jupp, det var alldeles för länge sedan, om det ens har hänt i denna bloggen? Jag ska försöka få upp ett par sådana med jämna mellanrum..

image111

* Högklackade stövlar, Din Sko.
* Strumpbyxor, HM (kanonbra, låg midja & bred mudd, rekommenderas! :P)
* Svart satinkjol, Gina Tricot.
* Svart nitbälte med kedjor, köpt av en privattjej.
* Svart t-shirt, HM.



Det är tidigt på morgonen, man får se helt död ut då, right?


Har även reashoppat en massa på sistone, bland annat kjolen på bilden. Dessutom tex två par jeans, mörkblå satinbrallor, 2 väskor.. Och en hel del annat, som jag inte orkar fota.

Skönhetslista.

Rengöring: Neutrogena visibly clear, Blackhead eliminating Daily Scrub.
Ansiktsvatten: Neutrogena visibly clear, Blackhead eliminating Cleanser.
Skrubb el mask: Peeling med aprikoskärnor, Yves Rocher.
Ögonmakeup remover: Nivea Visage Young, Wash Off.
Dagkräm: Bio Specific, mot ojämnheter, Yves Rocher.
Nattkräm: Nivea reneval Night Cream, om jag använder någon..
Ögonkräm: Nej.

Primer: Nej.
Foundation: I.D Bare Minerals, samt rimmel cool mousse foundation.
Färgad dagkräm: Nej.
Concealer: Rimmel.
Löst puder: I.D Bare Minerals, Mineral Veil.
Fast puder: Isadora, Stop Shine!

Rouge fast: HM;s egna.
Rouge kräm/tint/stain: Jag tror den är från Loreal..
Highlighter: Nej.
Bronzer: Nej.

Mascara: Covergirl, super thick lash.
Mascara vattenfast: Nej,
Eyeliner/kajal penna: Yves Rocher.
Eyeliner flytande/gel/kräm: Stargazer / Yves Rocher.
Ögonskugga fast: HM;s egna.
Ögonskugga lös: Nej.

Läppenna: Nej.
Läppstift: Rimmel, i en ljusrosa nyans.
Läppbalsam: LdB caring lip balm.
Läppglans: Loreal Glam Shine, har flera olika.
"Plumper": Se ovan.

Hudkräm: LdB Vitalising Silk.
Bodylotion: Eh, se ovan? Vad är skillnaden?
Brun-utan-sol eller en "skimmer"produkt: Används sällan, men om någon så är det Dove summer glow.
Skrubb: Kaffesump! :P
Schampo: Varierar. Oftast för slitet hår dock.
Balsam: Varierar. Oftast för slitet hår dock.
Stylingprodukt: Vax: Loreal Out Of Bed. Mousse: Loreal Hot Volume. Spray: Loreal Studioline Volume´Max.

Handkräm: Miramar fuktgivande handkräm.
Nagellack: Det blir oftast bara nagelstärkare, genomskinligt.
"Allround" produkt: Mjaa..?
Doft dag: Jessica Simpson, Strawberry Sorbet.
Doft kväll: Köpte två nya idag oxå.. Dag/kväll: Superstar & Calibre.


Blööh.

Jag har precis skickat iväg en beställning till vattenpipan.com, 4 paket med örttobak i olika smaker. ^^

 > Chocomint.

 > Blueberry.

 > Rasberry.

 > Black Liqourice.


W/E.

Jag är så sjukt jävla trött på massor utav människor i min närhet just nu. Blä på det.


Prylar?

Har shoppat lite småkraft så sistone också, samt fått ett paket från HM, tänkte jag skulle visa upp lite. Det blir dock inte bilder på allt, då jag inte har några batterier till kameran..

 > 2-radigt nitbälte med spiknitar & kedjor. Anländer i veckan. ^^

 > 2-radigt nitbälte med spiknitar & kedjor, borde oxå anlända i veckan.

 > Parfym, Jessica Simpson. Doftar jordgubb, blir spännande. Kommer i veckan.

 > Läppstift x 2. 3;e längst upp & 4;e andra raden. Ljusrosa & rött, weej.

 > Covergirl läppglans. ;P

 > Underklädeskorsett från HM, asläcker. Fick hem den tillsammans med resten av underkläderna & leggingsen nu i veckan. Satt perfekt. ^^

 > Mörklila/svart BH. Lovely.

 > Och en BH i samma färg som korsetten.

 > Helsvarta, vanliga leggings.

Fick även hem 5 par trosor, matchande till BH;arna & korsetten, samt 2 par andra som matchar BH;ar jag redan har. :-] Trippade dessutom in på HM i stan nu i veckan, och där fick jag med mig ett par svarta gympabrallor, en stickad tunika i svart/silver som var en aning oversize, en likadan i guld/silver som var mer tight samt ett par grå leggings med svarta hjärtan & rosetter. Hujuj, massa kul. ^^ Det från HM i stan var dessutom halva reapriset på. :D

Meeiip.

Umm.. Jag har visst varit lite dålig på att blogga på sistone, men jag skyller på att jag har haft fullt upp med plugg, jobb & sånt.. Det har hur som helst inte hänt alltför mycket utav intresse i mitt liv. Fullt upp i plugget, 3 prov den här veckan, 2 nästa osv.. Helgerna har det festats & slappats hejvilt, som vanligt.

Den här helgen blir dock nykter. Igår blängde jag & Fredrik tvserier nästan hela kvällen [Veronica Mars, season 3.] Idag har jag roat mig med att sitta här, strukit lite kläder & kollat serier. Fredrik drog iväg och skulle repa med bandet vid 12, har ingen aning om när han kommer tillbaka.

Funderar på att dra ner och våldgästa Åsa i kväll, lite monopol kanske? ^^ Jag borde ta itu med att städa lite också, eller i alla fall plocka in all rentvätt i garderoberna.. Humm.. En dusch skulle inte sitta helt fel heller. Jaja..

RSS 2.0